خبر سلامت سبک زندگی فرهنگ و هنر سرگرمی بازی آنلاین

دو شنبه 17 مرداد 1390 - 785 بار مشاهده
Monday 8 August 2011 - 01:20:00
فقط با نوشيدن دو ليوان آب قبل از غذا، لاغر شويد!!
فقط با نوشيدن دو ليوان آب قبل از غذا، لاغر شويد!!
به نظر مي‌رسد آنچه باعث كاهش وزن اين گروه شده بيشتر مربوط به كاهش مصرف غذاي آنان بوده به اين معنا كه نوشيدن آب باعث كاهش اشتهاي آنان شده است.

محققان دانشگاه ویرجینیای آمریکا می گویند، نوشیدن دو لیوان آب قبل از غذا می تواند باعث کاهش وزن شود.

طی این تحقیق که در دانشگاه ویرجینیای آمریکا صورت گرفت و به مدت 12 هفته به طول انجامید، 48 نفر از افراد میانسال و مسن بین سنین 75- 55 سال مورد تحقیق و بررسی قرار گرفتند.

در این تحقیق افراد به دو گروه 24 نفره تقسیم شدند و به گروه اول یک رژیم غذایی کم کالری با دو لیوان آب قبل از غذا داده شد و به گروه دوم همان رژیم کم کالری داده شد اما به آن ها گفته نشد، چه زمانی آب بنوشند. در انتهای زمان تحقیق، گروه اول، حدود هفت کیلوگرم از وزنشان کاسته شد و گروه دوم با کاهش وزن حدود پنج کیلوگرم مواجه شدند.

علاوه بر آن پس از گذشت یک سال، گروهی که دو لیوان آب قبل از هر وعده غذایی نوشیده بودند بسیار بهتر از گروه دیگر توانسته بودند وزن خود را ثابت نگه دارند.

به نظر می رسد آنچه باعث کاهش وزن این گروه شده بیشتر مربوط به کاهش مصرف غذای آنان بوده به این معنا که نوشیدن آب باعث کاهش اشتهای آنان شده است.

هر چه سن بیشتر می شود فرآیند هضم کندتر صورت می گیرد و نسبت به زمان قبل بیشتر احساس سیری می کنید. اما "برندا داوی" یکی از محققان این بررسی می گوید در هر سنی که باشید نوشیدن آب قبل از غذا می تواند کمک موثری در کاهش وزن داشته باشد چرا که نوشیدن آب سوخت و ساز بدن شما را افزایش داده و در نتیجه باعث سوزاندن کالری های بیشتری می شود.

منبع : hamshahri.ir
ارسال به دوست

فقط با نوشيدن دو ليوان آب قبل از غذا، لاغر شويد!!

به نظر مي‌رسد آنچه باعث كاهش وزن اين گروه شده بيشتر مربوط به كاهش مصرف غذاي آنان بوده به اين معنا كه نوشيدن آب باعث كاهش اشتهاي آنان شده است.

Best View : IE8, FireFox, Opera, Chrome, 1024X768
© 2010, All Rights Reserved By HiPersian.Com